Billede af person, som søger på digitale medier

Digitale medier

Annoncering på digitale medier

Vi rådgiver og eksekverer på tværs af alle digitale medier. Med udgangs-punkt i dine målsætninger og indsigter i din virksomhed, og vores viden inden for mediestrategi, data og brugerrejsen, er vores opgave at vækste din virksomhed. 

Både før, under og efter kampagnen analyserer vi den data, der er til rådighed, da data er fundamentet til en succesfuld og effektiv medie-strategi. 

Vores opgave er at forstå kunderejsen på tværs af digitale medier og kortlægge de touchpoints, målgruppen har med dit brand. Den data og de indsigter der genereres, oversætter vi til konklusioner og anbefalinger til fremtidige kampagner.

Nedenfor kan du læse om, hvilke digitale medier vi arbejder med både i forhold til rådgivning og eksekvering. 

Hvorfor arbejde med digital markedsføring?

Vi blevet mere og mere digitale, og forbrugerne tilbringer flere timer dagligt på internettet end nogensinde før. Den digitale trend forventes fortsat at fylde mere i alles hverdag, og derfor er digital synlighed en uundværlig disciplin for dit brand – både nu og i fremtiden. 

Når forbrugeren søger information, inspiration eller vil købe et produkt, er internettet ofte det første sted de søger hen. Og derfor er det vigtigt, at netop dit brand eller produkt er synligt når potentielle kunder finder mobilen eller computeren frem. 

Med en veludført online markedsføringsstrategi, øger du chancerne for digital synlighed og konverteringer. Har du en skarp online tilstedeværelse, giver det mere brand awareness og i sidste ende mere salg og mere vækst.  I modsætning til f.eks. trykte annoncer, kan man nemt måle effekten af de digitale tiltag. Dette gør, at du på sigt kan tilpasse din digitale tilstedeværelse ud fra data og erfaring om din målgruppes adfærd. 

I dag findes der et hav af forskellige digitale medieplatforme. Forbrugernes adfærd afhænger af, hvilken platform de bevæger sig rundt i momentet. Med en stærk digitale mediestrategi, kan du ramme specifikke behov og målgrupper uanset om det er på Youtube, Facebook, Google eller noget helt fjerde. 

Den digitaliserede verden giver uendelige muligheder for virksomheder. En succesfuld digital mediestrategi griber disse muligheder og konverterer dem til vækst. 

øg kendskab til dit brand

Digitale medier er effektive til at opnå et bredt reach med en høj frekvens og genkendelighed på tværs af medier. 

ØG TRAFIK & KONVERTERINGER

Med den rette segmentering og optimering er digitale medier effektive til at opfylde dine KPI-mål. 

GENERERER MERE OMSÆTNING

Digitale medier kan være medvirkende til at øge din virksomheds omsætning markant, hvis der er udarbejdet en solid strategi. 

Vi hjælper dig med din digitale mediestrategi

Hvordan bør din digitale tilstedeværelse se ud? Det afhænger fuldstændig af dit produkt, din målgruppe og virksomhedens overordnede målsætning. Der er derfor flere elementer som skal indtænkes, inden en digital mediestrategi planlægges. 

Med afsæt i målgruppe data samt analyser af virksomhedens nuværende digitale performance, planlægger vi din strategi så du på sigt opnår mere online synlighed og vækst. Med andre ord laver vi en medieplan, som er fuldstændig skræddersyet efter virksomhedens behov. 

 

Et skræddersyet marketing mix

En god digital strategi består som oftest af et sammenspil mellem flere kanaler. Og det er vigtigt, at dit brands identitet er aligned på tværs af de forskellige platforme. Uanset, om du har brug for hjælp med sociale medier, Google Ads eller SEO, sørger Face Media for, at der er en tydelig forbindelse med resten af dit marketing mix. Det er derfor som regel ikke nok, kun at have en velfungerende hjemmeside hvis resten af jeres online univers ikke spiller. 

Vi skræddersyet de digitale løsninger, så de passer ind i resten af virksomhedens identitet og så det rammer jeres målgruppe bedst muligt. Et godt marketing mix øger chancerne for online success, og understøtter jeres digitale performance på tværs af alle kanaler. 

 
 
VI TILBYDER

Programmatic kan beskrives som køb og salg af online markedsføring. Denne type markedsføring gør transaktionerne mellem dem, der tilbyder annonceplads, og dem der ønsker at købe annonceplads, langt mere strømlinet og effektiv. Læs mere om programmatic og hvordan vi arbejder lige her.

Vi rådgiver på tværs af alt annoncering via Google Ads, uanset om vi skal optimere en eksisterende Ads-konto eller starte en ny. Vores anbefalinger vil altid være med afsæt i målgruppe- og branchekendskab. Læs mere om Google Ads her.

Hos de forskellige udbydere af streaming er det muligt at segmentere på forskellige demografiske parametre, samt hvilke programmer dine annoncer skal lægge op af. Hos Face Media står vi både for rådgivning og kommunikation med de enkelte streamingtjenester, som du kan læse mere om her.

YouTube er et effektivt medie til dine videoer. Du kan segmentere på forskellige målgrupper – både de mere generiske og brede målgrupper og målgrupper genereret ud fra tidligere eller nuværende kampagnedata. Læs mere om, hvordan vi arbejder med YouTube lige her. 

Native advertising er betalt annoncering, hvor annoncen i form, følelse og funktion matcher indholdet i det medie, den optræder i. Annoncen er placeret i det redaktionelle flow på et givent nyhedssite, og dermed undgåes for meget støj fra andre annoncer. Her kan du læse mere om native advertising. 

SEO

SEO er en forkortelse for ‘Søgemaskine optimering’. Formålet med SEO er at skabe øget organisk trafik og synlighed til en hjemmeside. Søgemaskiner, heriblandt Google, har en lang række krav til, hvordan de læser en hjemmeside. Med SEO optimeres en hjemmesides indhold, så det øger chancerne for at ligge på Googles side 1 på de mest relevante nøgleord for en virksomheds produkt. 

Har vi fanget din interesse?

Interesseret i digital markedsføring? Lær mere på vores blog