Digitale medier

Google Ads

Vi rådgiver på tværs af al annoncering via Google Ads, og vores anbefalinger bliver givet med afsæt i målgruppe- og branchekendskab. 

Afhængigt af hvad du som annoncør ønsker, kommer vi med forslag til annoncer, der er udarbejdet på baggrund af historisk data. Dette er uanset, om vi skal optimere en eksisterende Ads-konto, eller om vi skal starte en ny.

  • Upper og lower funnel

    Google Ads kan anvendes flere steder i kunderejsen

  • Segmentering

    Der segmenteres på målgrupper og udarbejdes nye ud fra data

  • Afregning i CPC

    Betal kun når en bruger klikker på annoncen

  • Optimering

    Der opstilles KPI-mål, som annonceringen optimeres mod

Rådgivning på tværs

Hvordan vi arbejder med Google Ads

Du kender helt sikkert Google Ads som de øverste resultater, når du laver en søgning på Google. De 2-3 øverste resultater er markeret med “Ad”. Én af de mange fordele ved Google Ads er, at du som annoncør kun betaler, hvis en bruger klikker på annoncen.

Annoncering på Google skaber øget værdi for de fleste annoncører. På tværs af vores kunder oplever vi, at jo mere tydelig målsætningen for den enkelte kampagne er, desto bedre chancer har kampagnen for at opnå succes.

Resultater med Google Ads

Optimering efter målsætninger

Det kræver tålmodighed at skabe resultater med Google Ads, og det er fast arbejde med optimering og vedligeholdelse. Når vi optimerer en konto, foregår det på flere niveauer. En fælles tilgang til alle niveauer er, at vi optimerer ud fra den målsætning, der er opstillet.

På Google kan man både have upper og lower funnel aktiviteter. Google Display og YouTube kan typisk defineres som upper funnel aktiviteter, hvor formålet er branding og reach i målgruppen. Søgeords- og shoppingannoncer kan defineres som lower funnel aktiviteter, hvor købsintentionen fra forbrugeren er forholdsvis stor.

Synergi med andre platforme

Google Ads spiller en vigtig rolle 

Når vi ser på kunderejsen, oplever vi ofte, at en konvertering er skabt på baggrund af flere besøg fra den samme bruger. Her har Google Ads spillet en rolle flere gange undervejs. Ved at analysere data i Google Analytics eller andre CRM-systemer ser vi, at et supplement, hvor flere medier er i spil, ofte er den optimale løsning i en mediestrategi. 

Google er i konstant udvikling og introducerer nye løsninger og kampagnetyper. Dette skaber utallige, og til tider uoverskuelige, måder at tilgå annoncering på. Derfor har vi hos Face Media et kritisk blik på de forskellige løsninger og har altid din målsætning, som annoncør, for øje. Vi tester gerne nye tiltag, hvis det giver mening, men erkender også, hvis det nyeste ikke altid er det mest optimale for netop din mediestrategi. 

Kontakt os her for at høre mere om Google Ads og hvordan det kan bruges i din virksomhed.