Google afslører nyt rangeringssignal til billeder

Som noget nyt vil Google fremover bruge MST-skalaen til at rangere billeder, og de ønsker, at brands og publishers begynder at bruge ”inclusive schema”.

Google har oplyst, at de snart vil inkorporere et nyt signal til at rangere billeder i deres billedsøgning. Samtidig introducerer de en ny type schema for at forsøge at hjælpe deres billedsøgninger med at blive forskelligartede og inkluderende racemæssigt.

Hvad er MST-skalaen?

MST står for ”Monk Skin Tone” og inkluderer 10 nuancer. Skalaen er skabt med hjælp fra Dr. Ellis Monk, som er Havard-professor og sociolog. Google har meddelt, at MST-skalaen bliver integreret ind i billedsøgningen samt produktbilleder (Google Photos). Samtidig har Google planlagt at udvide det yderligere i de kommende måneder.

Læs hele Googles research og udmelding her.

Hvad er inclusive schema?

Inclusive schema er en ny type schema, der gør det muligt at sætte attributter på indhold som hudfarve, hårfarve og hårtekstur. Brugen af denne type schema hjælper Google til bedre at forstå, hvad der vises på billeder, hvilket giver bedre mulighed for at diversificere deres billedsøgning.

Hvorfor er dette vigtigt?

Google forsøger at inkludere flere nuancer af hudfarver i deres billedsøgning og justere deres algoritme som rangerer billeder. Ved at inkluderer denne schema fremadrettet, vil det hjælpe Google med at udvælge billedfiler med større diversitet samt øge sandsynligheden for at blive fundet i Googles billedsøgninger.

Læs Googles fulde bekendtgørelse om hvordan Google planlægger at øge diversiteten i hudfarver ved billedsøgninger her.

Del indlæg

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email