search engine optimization

SEO

SEO er en forkortelse af Search Engine Optimization også kaldet søgemaskineoptimering. Helt grundlæggende handler det om at optimere tekst og indhold på et givent website, således websitet rangerer bedre organisk på de forskellige søgemaskiner – såsom Google.

  • Synlighed

    SEO giver organiske topplaceringer på Google

  • Strategi

    Bidrager positivt til en overordnet mediestrategi

  • Trafik og konverteringer

    Bidrager til øget trafik og konverteringsmål

  • Resultater

    SEO har generelt et længere tidsperspektiv ift. andre medier

Forbedrer marketingindsatsen

Organisk trafik til websitet

Jo bedre et website er rangeret, desto mere trafik vil der komme på websitet. Dette øger sandsynligheden for, at en bruger konverterer i form af henvendelse eller køb. Det handler derfor om at skabe det rette indhold og fange brugerens opmærksomhed, så dit website vælges over konkurrenternes, når en bruger søger på forskellige søgeord. 

Hvor SEM er betalt trafik, hvor du betaler dig fra at rangere højere og betaler for specifikke søgeord, er SEO den organiske trafik, hvor teksten er SEO-optimeret for at rangere højere. Dette giver mulighed for at nå ud til en bredere målgruppe via andre medier, hvis den rette tracking er implementeret. Det vil sige, at tilgår en bruger dit website ud fra en søgning, vil brugeren blive tracket i en pixel og eksempelvis senere blive eksponeret for en Facebookannonce. På denne måde skabes der genkendelighed, hvilket øger chancen for, at brugeren konverterer. 

Diagnostisering af website

Udarbejdelse af SEO audit

Hos Face Media plejer vi at sige, at SEO ikke er en sprint, men et marathon. For at opnå de bedste placeringer og bedste resultater er det vigtigt hele tiden at være opdateret omkring nye algoritmer og opbygge autoritet og relevans overfor Google. Derfor vil de første resultater oftest vise sig minimum 3-6 måneder inde i SEO-arbejdet, og resultaterne vil kontinuerligt blive forbedret i takt med arbejdet på websitet. 

Det første vi gør, inden et nyt samarbejde påbegyndes, er at udarbejde et indledende audit, hvor vi laver en diagnosticering af det pågældende website uden beregning. Her kortlægger vi eventuelle fejl og mangler og vurderer, hvor mange timer der skal bruges på at få et fejlfrit website. Herudover laver vi et estimat på, hvor mange timer, der skal bruges om måneden for at holde websitet optimeret fremadrettet. Optimeres websitet ikke, vil resultaterne ikke holdes ved lige. 

Kontakt os lige her, hvis vi skal udarbejde et uforpligtende audit, eller hvis du har andre SEO-relaterede spørgsmål.