Sociale medier

Facebook

Facebook er det førende sociale medie og har alene i Danmark over 4 millioner brugere. Hvad end du ønsker øget trafik eller at generere flere leads eller konverteringer i form af køb, så er Facebook et effektivt medie.

Mediet har en af de mest udviklede og avancerede annonceringsplatforme, hvorfor mulighederne er mange.

  • Segmentering

    Du har mulighed for at lave forskellige målgrupper, der har relevans for kampagnen

  • Strategi

    Facebook er et effektivt medie uanset din målsætning

  • Annoncer

    Facebook tilbyder mange kreative og spændende muligheder til annoncering

  • Tracking

    Du har mulighed for at tracke din målgruppes adfærd

Annoncering på Facebook

Segmentering og målgrupper

Når vi eksekverer en kampagne på Facebook, er vores opgave at optimere kampagnens performance. Vi sørger for, at kampagnerne giver det bedst mulige afkast. Herunder optimering på målgrupper, målsætninger og budgetter. På den måde sikrer vi, at de bedste resultater skabes, og at budgetterne bliver brugt bedst muligt.

En af fordelene ved at annoncere på Facebook er muligheden for at segmentere meget specifikt på blandt andre geografiske, demografiske og adfærdsmæssige kriterier. I kombination med en Facebookpixel, som vi altid anbefaler at benytte sig af, kan man lave såkaldte look-a-like-målgrupper og øge mulighederne for at lave vellykkede retargetingkampagner, hvor tidligere besøgende på websitet kan målrettes igen. 

En Facebookpixel er et essentielt stykke kode, man bør anvende, når man annoncerer. Alle platforme tilbyder sporring af besøgendes adfærd, og dermed anbefaler vi, at alle anvendte sociale og digitale medier har en pixel på websitet. Før kampagnestart hjælper vi med at sikre, at kampagnen er tracket korrekt på alle medier. 

Formater på Facebook

Anbefalede annonceformater

Facebook Ads tilbyder forskellige formater til annoncering, der har hver sine fordele. Det vigtigste er, at formatet vælges ud fra målsætningen for kampagnen, og at formatet er optimeret efter alle enheder. Overordnet findes der billedannoncer, videoannoncer, karruselannoncer og canvasannoncer. 

Alt efter din målsætning med kampagnen kan du sende dem der klikker på annoncen ind på dit website, en leadform eller en Instant Experience, som er en landingside direkte på Facebook.

Fremtidens Facebook

Hvor er Facebook på vej hen?

Sociale medier er en branche, som altid er i udvikling, og teknologien udvikler sig eksponentielt som med alt anden digital teknologi. Det skaber både muligheder og udfordringer. Senest har Apple været ude med en opdatering, som aktivt giver forbrugeren mulighed for at fravælge tracking. Næste gang står cookies for skud, som ellers har været den primære måde, virksomheder har kunne tracke besøgendes adfærd.

Dog er det en positiv udvikling set i øjnene af forbrugerens privatliv på internettet, og i takt med at der bliver lukket for nogle veje, vil nye helt sikkert åbne sig. Som bureau er det vores opgave at holde os ajour med udviklingen og sørge for at vejlede og administrere kampagnebudgetterne bedst muligt ud fra de muligheder og begrænsninger, der løbende dukker op.

Hvis du har brug for en social mediestrategi eller en vurdering af din nuværende, så kontakt os her