Sociale medier

Pinterest

Pinterest er et socialt medie, der bedst beskrives som et idékatalog. Hele 89% af brugerne anvender mediet til at finde inspiration til næste køb. Derfor har Pinterest et kæmpe potentiale som annonceringsplatform, hvis du har et produkt eller en tjeneste, hvor der skal skabes kendskab med efterfølgende salg for øje.

  • Målretning

    Fang brugeren tidligt i kunderejsen

  • Brand awareness

    Skab brand awareness overfor en modtagelig målgruppe

  • Video

    Pinterest er ideelt til visuelt stærke annoncer

  • Segmentering

    Anvend brede målgrupper eller byg målgrupper ud fra egen data

Målret potentielle kunder

Fang målgruppen tidligt i kunderejsen

I Danmark har Pinterest cirka 1.3 mio. aktive brugere, hvor størstedelen søger inspiration til boligindretning, mode, mad og opskrifter. En af fordelene ved Pinterest er, at de fleste søgninger er generiske, og der søges i mindre grad på specifikke brands. Det skaber en unik mulighed, da du får opmærksomhed fra brugerne, mens de er modtagelige overfor nye brands og produkter.  

Derfor er Pinterest også ideelt i en større mediestrategi, hvor du kan målrette den samme bruger på tværs af platforme. Du kan eksponere dem for annoncer med differentierede budskaber, alt efter hvor de er i kunde-rejsen. 

 

Segmentering og formater

Oprettelse af annoncer og målgrupper

Som det gør sig gældende på mange andre sociale medier er video med til at øge oplevelsen – især på Pinterest, idet vi har at gøre med en visuelt medie. 

Udover video kan du annoncere med mange annonceformater, der minder om dem, vi kender fra Facebook. Du kan bruge alt fra statiske billeder, karruselannoncer, som er samlinger af flere billeder, og shopping-annoncer. 

For at lave en kampagne, der understøtter dine KPI-mål, kan annoncerne sættes op med forskellige målsætninger som bl.a. brand awareness, trafik til website og konverteringer. Samtidig kan annoncerne målrettes forskellige målgrupper – både de helt brede, men også de mere specifikke såsom look-a-like, kundelister eller retargetingmålgrupper. 

Kontakt os her, hvis annoncering på Pinterest har fanget din interesse.