Programmatic
Uanset om målet med din kampagne er branding, trafik til website eller konver-teringer kan en programmatickampagne skræddersyes efter dine behov. Både i forhold til målgruppe, hvorvidt du ønsker en lokal eller national kampagne m.m.
Under selve kampagneeksekveringen vil vi evaluere og optimere ud fra den kampagnedata, der genereres. På denne måde sikrer vi den bedste performance. Vi optimerer ud fra en række parametre som målgrupper, formater, websites, budstrategier og viewability, og budgetterne allokeres til de bedst performende strategier.
-
Optimering
Anvend kampagnedata til optimering af din kampagne for at sikre performance
-
Segmentering
Opret flere målgrupper og eksponer dem for forskellige budskaber
-
Formater
Programmatic tilbyder et utal af spændende formater og kreative muligheder
-
Tracking
Kampagnen kan trackes, så du kan følge målgruppens adfærd
Programmatic annoncering
Annoncering, der følger din målgruppes adfærd
Programmatic er køb og salg af online annoncering. Denne type markedsføring gør transaktionerne mellem dem, der tilbyder annonceplads, og dem, der ønsker at købe annonceplads, langt mere strømlinet og effektiv. Med programmatic har du mulighed for at samle dine digitale annonceaktiviteter i én platform. Dette gør, at vi kan optimere performance på tværs fremfor at købe eksponering direkte hos det enkelte medie.
Det hele sker via en real-time auktion, hvor annoncerne bliver købt, når en bruger besøger et specifikt website, ser en video eller lytter til musik. Hele auktionen foregår i løbet 100 millisekunder.
Segmentering
Udarbejdelse af målgrupper
Fordelen ved programmatisk indkøb er, at din annonce følger målgruppen, fremfor et specifikt medie. Derfor bruges forskellige målretningsstrategier til at segmentere på målgrupper, så dine annoncer kun vises til en relevant målgruppe. Mulighederne og kombinationerne er utallige, og derfor anbefaler vi at køre forskellige strategier, der løbende bliver testet og optimeret.
Platformen, der indkøbes på, kan identificere brugere ud fra en lang række parametre som bl.a. demografi, interesser og adfærd.
Herefter identificeres en bruger der opfylder de opstillede krav, i real tid, og platformen vil automatisk byde på den specifikke bruger i auktionen. Vindes auktionen, vil annoncen blive vist til brugeren.
Data og optimering
Mange muligheder med programmatic
Nogle annoncører ved, hvem deres målgruppe er, andre har en idé om, hvem målgruppen er, og nogen kan være på bar bund. Uanset hvilket situation du står i, vil vi kunne identificere de brugere, der besøger dit website, så vi bliver klogere på, hvem vi skal målrette annoncerne til. Dette gøres via et simpelt script, der implementeres på websitet, eller vha. eksisterende CRM-data.
Når dataen er analyseret, vil der blive leveret en rapport, der blandt andet giver indsigt i boligtype, livscyklus, husstandsindkomst, uddannelse og meget mere. Den genererede data vil vi kunne aktivere og anvende i fremtidige indkøb.
Annonceformater og effekt
KPI’erne er afgørende for dit materiale
Der er mulighed for at køre en lang række formater. Det er udelukkende målsætningen med kampagnen, der afgør, hvilke formater der er bedst egnede.
Det kan være high impact eller rich media formater, der giver brugerne mulighed for at interagere med bannerne, som skaber et langt time spend med brugerne. Det kan også være et DCO (Dynamic Creative Optimization) set-up, der vil være det mest effektive. Det er udelukkende KPI’erne for jeres kampagne, der afgør dette.
Alt efter din målsætning vil vi komme med vores forslag til de mest optimale formater for din kampagne.
Programmatic i en mediestrategi
Samspil med andre medier
Programmatic er et medie, der sagtens kan stå alene. Så er dit budget begrænset, er det et rigtig godt sted at starte. Men som alle andre medier kommer det i højere grad til sin ret i samspil med andre medier. Programmatic kan optimere og støtte op om tv, outdoor og radio eller være med til at levere leads til Adwords. Ud fra dine målsætninger og dit budget rådgiver vi omkring, hvilken rolle programmatic skal spille i den samlede mediestrategi.
Udover displaybannere ser vi også, at meget videoannoncering bliver handlet programmatisk. Dette gælder både video på websites, men også streaming og audio. Også outdoormedier bliver skubbet i denne retning og går fra betegnelsen OOH (Out-of-home) til DOOH (Digital-out-of-home), der giver mange af de samme fordele for segmentering, som vi ser i det programmatiske indkøb.
Kontakt os her og hør mere om de mange muligheder med programmatic.